energia zselé történeteSQUEEZY TÖRTÉNETE – a világ első energia zseléje

SQUEEZY, a világ első energia zseléjének TÖRTÉNETE


Dr. Timothy Noakes, a dél-afrikai Cape Town-i Egyetem sportpedagógia és sporttudományok professzora, a  80-as évek közepén egy zseniális ötlettel tört elő: rendkívül ambiciózus maratonfutóként tisztában volt azzal, hogy a kondícióval kapcsolatos problémák a szervezet hiányos szénhidrátellátásával állnak kapcsolatban, majd feltette magának a döntő kérdést: hogyan láthatnám el a szervezetem edzések ill. versenyek előtt és közben gond nélkül a számára szükséges energiával? Így kezdődött el a világ első energia zseléjének története.

Csapatával 1987-ben kifejlesztett egy olyan zselét, melyből kb. 25 gramm már elegendő energiát tartalmazott ahhoz, hogy egy sportolót akár egy órán át tápláljon a számára szükséges energiával.

Annak érdekében, hogy ezen energianövelő tápanyagokat a lehető legkönnyebben lehessen a szervezetbe juttatni, Noakes és csapata egy kis műanyagtasakot fejlesztett ki, melyből a zselé gond nélkül, közvetlenül a szájba juttatható – azaz „kinyomható” (így a termék nevét is az angol „to squeeze” – azaz „kinyomni” szóra alapozták).
Roger Milenk, a Roth-ban megtartott Ironman triatlonon talált rá a mindaddig csak Dél-Afrikában ismert termékre, melynek receptúráját kissé megváltoztatva 1993-ban bevezette az európai piacra. A sportolók körében a SQUEEZY egy rendkívül felkapott energianövelő termékké nőtte ki magát.

 

A termék újbóli piacra dobása során  2000-ben a „Squeezy” márkanév immár „SQUEEZY®néven futott, s ezt később további innovációk is követték, mint pl. a világelső maltodextrin alapú ENERGY FRUIT GUM (gyümölcsös rágógumi), valamint annak sportszeletben megjelent formája, továbbá különféle italok bővítették a termékválasztékot.

Ezt követte 2009-ben a következő nagy fejlesztési előrelépés: a teljes gyártási folyamatot áthelyezték Németországba, a minőségi kívánalmakat megemelték és a cég aktuális arculatával pozitív értelemben átértékelték. A termék optimálisabb kialakításánál több szempontot is figyelembe vettek, az árat fogyasztók pénztárcájához igazították, a kezelhetőségét leegyszerűsítették, majd a 2013-as termékek tekintetében kevesebb hulladékkal járó csomagolási megoldásokat vezettek be.


A SQUEEZY VEZÉRMOTÍVUMA. AMI ARRA ÖSZTÖNÖZ MINKET, HOGY A TERMÉKEINKET FOLYAMATOSAN FEJLESSZÜK.

 

Folyamatosan arra törekszünk, hogy termékválasztékunkat annak érdekében fejlesszük tovább, hogy a világon minden egészségtudatosan élő ember részére a legmegfelelőbb terméket kínálhassuk fel. Folyamatos célunk az, hogy az aktuális trendekhez igazodjunk és az atléták szükségleteinek megfelelő termékfejlesztéseket hajtsunk végre.

 

 

#1 SPORTOLÓKTÓL – SPORTOLÓKNAK

 

A termék hasson gyorsan, hatékonyan, minden ember gyormra könnyen fogadja be, íze legyen változatos, könnyen lehessen kezelni és könnyen magunkkal tudjuk vinni. Ezek a legfontosabb szempontok minden új SQUEEZY termék fejlesztésekor.
Fejlesztéseink központjában alapvetően a sportolók szükségletei és kívánalmai állnak, melyek megfelelnek az edzés- és versenykövetelményeiknek.
Mindig is így volt és így is marad: SQUEEZY a világ első energia zseléje – sportolóktól sportolónak! A fejlesztések során – folyamatos innovációkat is szem előtt tartva – újabb és újabb mérföldköveket fogunk lefektetni, mint pl. az ízletesen sós Tomato Gel (paradicsom zselé). Továbbra is vállaljuk a legújabb követelményeket megkívánó kihívásokat, melyekkel eleget tehetünk az atléták ígényeinek.

 

#2 MINDEN, AMIRE A SZERVEZETNEK SZÜKSÉGE VAN – SE TÖBB, SE KEVESEBB.

 

Ezen mottót követve a SQUEEZY® termékeinket céltudatosan, kizárólag azon összetevőkre korlátoztuk, amelyekre a szervezetünknek a különböző testi terheléses fázisokban szüksége van: míg szervezetünk terheléses igénybevételekor, a megfelelő energiát biztosító termékeink szénhidrátokat és ásványi anyagokat tartalmaznak, addig regenerációt elősegítő termékeink kiegészítő fehérjéket, ill. aminosavakat, valamint vitaminokat tartalmaznak, melyre sportolás előtt és után van szükségünk.

A SQUEEZY termékek éppen ezért rendkívül kímélik a gyomrot és jól emészthetők.


#3 EGYSZERŰSÉG – MELY A LEGJOBB GYAKORLATI TESZTEKEN ALAPUL.

 

Minden termékünkön azonnal észrevehető, hogy azokat piacra bocsátás előtt kiadós gyakorlati teszteknek vetettük alá. Az alkalmazás, adagolás és kezelhetőség minden területen a sajátos igényeknek megfelelően lettek előállítva.

A sportoló számára ez annyit jelent, hogy szervezetét a megterhelés előtt, közben és azután is elláthatja a szükséges alapvető, létfontosságú anyagokkal: hatékony, egyszerű és kényelmes.

A SQUEEZY-nek köszönhetően a sportoló kizárólag a lényegre koncentrálhat – a teljesítmény növelésére jó közérzet mellett.

 

sporttáplálkozás pdf